اهميت ورزش براي زنان پس از عمل جراحي:
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

زمان شروع ورزش فقط به نوع درمان شما بستگي دارد و اغلب پزشكان توصيه مي كنند كه يك هفته تا دو سه ماه پس از بهبودي بهترين زمان براي انجام ورزش و بازگشتند به وضعيت معمول خواهد بود.
بعضي از زنان تمايل دارند بعضي از انواع ورزش تقويت كننده را انجام دهند و البته كمي هم از وزن خود كم كنند. يكي از عوارض جانبي ناخواسته بسياري از اعمال جراحي، كاهش ميزان سوخت و ساز و سطح فعاليت بدني مي باشد كه در اغلب موارد منجر به چاقي و سستي بدن مي شود.
دو چيز را پيش از انجام برنامه ورزشي پس از جراحي به خاطر داشته باشيد:
اول اينكه: مطمئن شويد كه ميزان آب مورد نياز بدن خود را كاملاً تامين مي كنيد. بدون در نظر گرفتن نوع ورزشي كه انجام ميدهدي، تامين آب مورد نياز بدن براي حفظ عملكرد مناسب سيستم غدد درون ريز و كمك به عملكرد نرم مفاصل، ضروري است.
دوم اينكه: هيچگاه تمرين را با شدت و به شرعت انجام ندهيد بلكه آرام آرام و با سرعت كم بدن خود را به وضعيت پيش از عمل جراحي برگردانيد. در زير تمريناتي را براي حركت ورزشي پس از عمل، در خصوص دو نوع عمل جراحي ارائه مي دهيم. پيش از انجام آنها كاملاً به خاطر داشته باشيد كه نه اين اعمال شبيه به هم هستند و نه دو مورد در برابر اين اعمال جراحي بطور يكسان واكنش نشان مي دهند بنابراين پيش از انجام هر نوع برنمه ورزشي ژ، با پزشك معالج خود مشورت كنيد.

عمل جراحي سينه:
اگر چه هنوز پس از يك هفته يا بيشتر از عمل جراحي، احساس ناراحتي مي كنيد، انجام بعضي حركات ساده بازو كه با تنفس عميق صورت مي گيرد مي تواند به بهبودي شما كمك كند.
دو هفته اول پس از شروع ورزش، تمرين زير را دو تا سه بار در روز انجام دهيد. ابتدا دستهاي خود را به سمت جلو بالا بكشيد و عمل غذا خوردن را انجام دهيد، سپس عمل شانه زدن موهايتان را انجام دهيد. براي اين تمرين يعي كنيد ابتدا دستهايتان را تا دهانتان بالا بكشيد و با انجام چند تكرار سعي كنيد دستهايتان را كمي بالاتر بكشيد و دوباره آن را عقب ببريد، بطوريكه احساس كنيد در حال شانه كردن موهايتان هستيد. پس از چندين بار تكرار حركت، به آرامي بنشينيد و همين دست را به مدت حدود يك ساعت در جايي بالاتر از سينه هايتان قرار دهيد. مثلاً مي توانيد اين كار را در حين تماشاي تلويزيون و يا گوش دادن به راديو انجام دهيد. در طول اين مدت دست خود را به آرامي باز و بسته كنيد، براي راحتي اين كار مي توانيد از يك توپ استفاده كنيد (مثلاً يك توپ تنيس) و به آراماي آنرا فشار دهيد و رها كنيد. اين تمرين مي تواند تورم موجود در دست شما را كاهش داده و گردش خون را در آن تشهيل كرده و عضلات شما را تقويت كنيد.. به جاي انجام اين حركت همچنين مي توانيد دست خود در حالتي كه در بالا قرار گرفته است از ناحيه آرنج باز و بسته كنيد. پس از دو هفته انجام اين تمرين به اندازه كافي احساس قدرت خواهيد كرد كه تمرين زير را انجام دهيد.
يك دسته جارو يا چيزي شبيه به آنرا با دو دست خود نگه داري، كف دست خود را به سمت بالا بگيريد و دستهاي خود را بكشيد. به آرامي دسته جارو را به بالاي سر خود ببريد و آنرا پيش از پايين آوردن چند ثانيه نگه داريد. سپس آنرا به طرف كمر خود پايين بكشيد. چند بار اين تمرين را تكرار كنيد تا جايي كه بتوانيد روزانه آنرا دو يا سه بار انجام دهيد.

هيستركتومي :
اين تمرين براي عضلات شكم ، باسن و عضلات كمر شما طراحي شده است.
روي زمين بخوابيد و دستهايتان را پشت سرتان بگذاريد و زانوهايتان را جمع كنيد. به آرامي قسمت پشتي كمرتان را به روي زمين فشار دهيد و سپس آرام آرام اين فشار را افزايش دهيد. چند بار اين تمرين را تكرار كنيد اما اگر احساس درد كرديد فشار را كم كنيد و يا تمرين را متوقف كنيد و آنرا بعداً انجام دهيد.
سپس، سر و شانهايتان را به آرامي از روي زمين بلند كنيد (بدون حركت دادن چانه به سمت سينه) و كاملاً بر روي انقباض عضلات شكمتان تمركز كنيد. سپس به آرامي سر و سينه هايتان را پايين بياوريد. اين حركت را چند بار تكرار كنيد.
حالا باسنهايتان را بلند كنيد و چند ثانيه اين حركت را نگه داريد و آنرا پايين بياوريد. اين حركت را حدود 10 بار تكرار كنيد.
اكنون بر روي يك سطح نرم به آرامي بر روي زانوهايتان غلط بزنيد. به آرامي دست راست و پاي چپتان را بلند كنيد و يك تا دو ثانيه اين حركت را نگه داريد و سپس آنها را به زمين بازگردانيد، اين حركت را با دست و پاي مخالف ديگر انجام دهيد.
در حين انجام اين حركات چنانچه احساس درد كرديد، حركت را متوقف كرده ويا آنرا آرامتر انجام دهيد. بروز درد نشانه اين است كه مي خواهيد مقدار بيشتري از تمرين را در مدت كمتري انجام دهيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 183
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 2136
بازدید کل : 642499
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل